Tuesday, November 8, 2011

Supriseeeeee..............................


Suprisee....
Aku memang terer bab berlakon nak celebrate birthday orang! opss terpuji diri sendiri.
roomate aku tak jangka langsung.
Ok ni cerita tentang suprise masa birthday roomate kesayangan aku khamis lepas.
jutaan terima kasih kepada Iqa beary yang turut membantu.

:: ini kek birthday - mampu beli sepotong jerk ::


kisahnya macam ni. tak plan pun. kononnya nak buat macam-macam. tapi yg jadi ini. on the spot plan.
On the spot plan memang sentiasa berjaya!

Khamis birthday fafa. 
Ok. hari ni kebetulan fafa ade kelas sistem pengurusan maklumat after kelas E-commerce. Memang satu bonus tau sebab ada ruang dan masa nak pergi beli kek. Gigih lepas kelas balik rumah dan amik motor pergi merempit carik kek dengan Iqa beary. Lokasi  adalah Secret Recipe Tg Malim. 

Sampai rumah terus hujan selebat-lebatnya. nasib sempat sampai rumah. selamat kek!
Iqa beary tertinggal kunci bilik! Damm..sudah abis planning. Plan asal nak sorok @ simpan kek dalam bilik iqa beary. sure2 kantoi kalau letak dalam peti ais. dalam bilik aku lagi lah.memang tak jadi suprisee itu.

back up plan. fikir-fikir.
got an idea. paling senang lagi ringkas. walaupun nampak cam bodoh-bodoh je kan.
lock pintu dalam sampai dua.Sah2 fafa tak dapat masuk melainkan aku yang bukak pintu.
Kenapa aku lock pintu? Sebab itu la hint tau dia balik. senang nak prepare.


Fafa balik. aku dengan iqa beary dah tahan gelak belakang pintu! Ekeke.bila fikir balik memang nak tergelak guling-giling tau. Lawak weh.
Fafa bukak pintu! tak boleh masuk. fafa panggil "jiha.tolong bukak pintu".
dengan sepantas kilat aku bukak pintu sambil senyum dah nak tergelak!
terus iqa beary muncul & nyanyi hapy birthday fafa!
Memang jadi. fafa terkejut ok!
misi berjaya!


 :: hari-hari birthday iqa ::
dia memang suka inteprem.







p/s: aku rasa ayat aku sangat la berterabur atas tu,tak tersusun. besok2 lah betulkan ayat yer!
selamat membaca entry yang merepak..



0 kesan tapak kaki:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Link Kamu...Nanti saya pergi melawat Blog kamu pulak okey!

 

Copyright © 2011 Reserved to silent thinker
Design with love by CikBulat