Tuesday, June 7, 2011

Bertapa berjam-jam dalam bas


Wehuuu...Alhamdulilah...Akhirnya  sampai jugak kat rumah. 
Setelah berjam-jam bertapa atas bas!
Memulakan perjalanan jam 2.30 ptg dari Stesen Bas Kamunting dan sampai rumah pukul 9.15 malam kot. Tak macam lama pulak kan. Sampaikan aku berbuka atas bas kau!

Ni balik time puasa kalau balik raya aku tak boleh bayangkan macamana la. 

Rentetan perjalanan
Kamunting - Ipoh ( Medan Kidd)......2.30- 4.00
Bas lambat pulak semalam ditambah buat kebajikan bulan Ramadhan tolong bas yang rosak tepi jalan. Then jalan Jammed pulak dekat jambatan Sg.Perak. 1 Line je bukaknya. Sampai ipoh around pukul 4 lebih.

Ipoh - Teluk Intan.....5.30- 8 Lebih.
Dapat tiket pukul 5.30. Nasib ada tiket. Kalau tak tido situ lah. Tak rela OK!  Bas gerak pukul 5.30 Tapi nak kuar dari Ipoh makan 1 Jam. Jalan Jammed! Sakit badan-badan raya. Kerusi bas dah la keras tak macam Konsortium yg BEST tu. Tido bangun balik pun tak sampai-sampai lagi..After sejam baru kuar Ipoh.
Sampaikan berbuka dalam bas kau! 1st  time sepangjang aku hidup buka atas bas kalu dalam kereta dah penah...Kelakar pun ada tau! Pengalaman. kau ade??....Sampai Teluk Intan pukul 8 lebih!

Teluk Intan -Sabak Bernam..8 lebih- 9.15
Abah dah ade. Dah terconggok lama. Sian abah! Abah bawa g makan! Aku lapar Ok. Buka makan roti 1 je dengan air 100plus!...


Sampai rumah! Bahagia rasa!!




0 kesan tapak kaki:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Link Kamu...Nanti saya pergi melawat Blog kamu pulak okey!

 

Copyright © 2011 Reserved to silent thinker
Design with love by CikBulat