Wednesday, May 4, 2011

Geram Giler!


Hari ni aku geram dengan seorang kakak. eh muda sangat tu! Aku panggil mak cik lah. Padan muka kau!
Geram! Aku geram giler! tu yang aku boleh cakap.

Ceritanya macam nie. Tengahari tadi aku pergi Pejabat Pos. Motif aku pergi pejabat pos bukan nak beli setem. aku tak main tulis-tulis surat sekarang, e-mail aje!, bukan nak pos surat, bukan nak bayar bil jugak.
Aku pergi sana sebab nak tanya pasal pos motor, Yelah nak tanya harga, prosedur dan sebagainya. Mesti lah tanya dulu. Takkan tibe-tibe aku nak terjah, nak anta terus motor tanpa tanya apa-apa. kang tibe-tibe suh bayar beratus-ratus baru tau! Sama nak bayor kan?.

Around 12.00pm masuk lah Pejabat Pos. takda orang sangat. Nampak 2 orang mak cik tengah berurusan dekat kaunter. Terus ambik no giliran! tak ambik kejap lagi kena marah pulak! Lepas amik aku pun duduk la kat kerusi yang disedikan. 2 orang mak cik tadi dah siap urusan diorang. Dengan bangga aku nak bangun g kaunter tue. Tapi sabar jiha. aku tunggu no giliran aku naik. 2,3,4 minit. No aku tak naik. naik..Haishh..tak boleh jadi, Makanya aku g jer kaunter tue. Si penjaga kaunter terus terkejut! Boleh pulak dia cakap macam ni " Eh! ada orang rupanya. Ingatkan takde orang dah". Hohoi. dia boleh tak nampak aku duduk kat kerusi depan tu. Nak kate aku kecik macam semut aku besar kot dr semut!. Nak kata rabun dia dah pakai Spek tebal. Confius aku!.errrrrrrrr...

Aku teruskan agenda sebenar pergi situ. Malas aku mau carik pasal dengan mak cik kaunter tue!Kasi gua hangin aje. Lebih kurang macam ni bunyi dialog dengan mak cik tu~

Aku : Saya nak tnya pasal pos motor. Berapa kena cas yer. 

Mak cik :Pos motor? Student ke ni? ( aku tanya tak dijawab pun kan)

Aku: a'ah. Student. Berapa ye kalu saya nak pos pegi Taiping?

Mak cik : Kalu Student ada diskaun. Harga dalam RM 100 lebih.

Aku : owh! RM 100 lebih tu seratus bapa ye mak cik!. Saya nak tahu harga sebenar. So nanti senang.

Mak cik : Tak Pasti la.Tapi dalam seratus lebih . Tapi Nanti awak datang pukul 3.45ptg macam tu. Pak cik dan Van yang bawak motor tu ada.Nanti tnya dia. Nak pos hari ini ke? ( Dengan confius dan tak faham aku berkata dalam hati. haihh keje kat sini tapi tak boleh bagitahu maklumat yg customer nak. Macam mana tu? )

Aku: ????...Owh pukul 3.45 ptg yer. Nanti saya datang balik. Saya bukan nak pos hari ini. Hari lain.

mak cik tu terus bangu g amik borang pos motor kasi aku!

Mak cik : ni borangnya isi.

Aku : Rotex motor, geran ke photostat ic perlu ke?

Mak cik : Semua ada tulis kat situ yer. ( errrrrr..nampak sangat dia malas nak layan customer dan mungkin dia tak tau kot)

aku amik borang terus keluar! Aku cukup tak suka bila g pejabat kerajaan ke apa ke tak dilayan dengan baik macam nie.



Kalau korang jadi aku kan.Angin tak? Geram tak? errrrr..







3 kesan tapak kaki:

HairiAks said...

hahaha.. siannya.. sabo jer lah..
Lain kali jelir lidah kat untie tu.. ckp untie gemuk.. untie hodoh.. puas hati kan.. wakakaka..
Dasar pmalas pnya org..

Silent Thinker said...

sbar lagi tadi..kalu tak dah lama org bakar pejabt pos tu!

missna said...

eei..sgt x suke situasi macam ni...nak kerje buat lah cara nak kerje kan..ni org tanya layan nak x nak je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Link Kamu...Nanti saya pergi melawat Blog kamu pulak okey!

 

Copyright © 2011 Reserved to silent thinker
Design with love by CikBulat