Wednesday, April 20, 2011

Selangor no 1 dalam carta liga super


selangor no1. Sila berbangga yer rakyat-rakyat negeri selangor.
Yang sebenarnya aku tak minat mana pun tengok bola! Kalau kak ipar aku memang minat giler.Siap ajak abg aku pergi Stadium.Just mahu share keunggulan pasukan selangor ni aje.
Selangor terhebat!
sila baca bawah ini okey!

KAPTEN Mohd. Amri Yahyah (kanan) diasak pemain pertahanan Sabah, Rosdin Wasli pada aksi Liga Super di Stadium Shah Alam malam tadi. Selangor menang 1-0.


JUARA bertahan, Selangor terus gah di tangga teratas Liga Super dengan berkelebihan empat mata setelah berjaya menewaskan Sabah 1-0 di Stadium Shah Alam malam tadi.
Selepas tamat 13 perlawanan bagi pusingan pertama, Selangor mengumpul 29 mata hasil sembilan kemenangan, dua seri dan dua tewas.
Terengganu kekal di tangga kedua dengan 25 mata setelah mencatat keputusan seri 1-1 ketika bertemu Perak di Stadium Perak, Ipoh.
Pada aksi di Shah Alam malam tadi, jaringan tunggal pemain tengah, Azidan Sarudin pada minit ke-71 sudah cukup untuk memberikan tiga mata penuh buat Selangor.
Skuad bimbingan K. Devan itu jelas menguasai sepenuhnya permainan babak pertama tetapi kekebalan penjaga gol Sabah, Syed Adney Syed Hussein gagal dibolosi.
Selangor memperoleh beberapa peluang tetapi gagal disempurnakan Fadzli Saari, Amri Yahyah, Hardi Jaafar, Safiq Rahim dan Amirulhadi Zainal.
Rembatan leret Azidan dari luar kotak penalti pada minit ke-39 pula sempat ditepis keluar Syed Adney.
Pada awal babak kedua, Sabah berpeluang memperoleh jaringan pada minit ke-61 tetapi percubaan Leopold Alfonso Otong berjaya dihadang Nasriq Baharom ketika keadaan kelam-kabut dalam kotak penalti.
Gol kemenangan Selangor akhirnya hadir pada minit ke-71 menerusi sepakan percuma Azidan yang gagal ditangkap kemas Syed Adney lalu bola bergolek perlahan masuk ke gawang Sabah.
Ini merupakan kemenangan ketiga berturut-turut Selangor selepas mereka menewaskan Felda United dan Perak, juga dengan jaringan 1-0.
Selangor akan membuka tirai saingan pusingan kedua bertemu Sabah di Kota Kinabalu pada Sabtu ini.

diambil daripada Kosmo online 20/4/2011

1 kesan tapak kaki:

PeNgEmiS dUniA said...

pe brg selangor , sokong perakla !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Link Kamu...Nanti saya pergi melawat Blog kamu pulak okey!

 

Copyright © 2011 Reserved to silent thinker
Design with love by CikBulat