Thursday, February 17, 2011

:: pergi sekolah kena belajar pendidikan jalan raya tahun depan ::


tahun 2012 ade subjek baru diperkenalkan di sekolah. Guess what??? Pendidikan Jalan Raya. Nasib baik mase untuk aku bersekolah dah lepas. aku akan pergi ke sekolah tapi sebagai guru. Tapi kan tibe-tibe je nanti aku pulak yang kena ngajar subjek tu.errr..aku macam tak boleh bayangkan lagi lah nie..
maklumat lanjut baca Kosmo hari ini yer.Aku share dari Online jadi tak dapat baca full.





KAJANG - Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) bercadang memperkenalkan subjek pendidikan keselamatan jalan raya kepada para pelajar sekolah menengah mulai tahun depan.
Ketua Pengarahnya, Datuk Suret Singh berkata, subjek itu sebagai langkah terbaru mendidik golongan tersebut mengenai kepentingan keselamatan di jalan raya.
Menurutnya, JKJR dengan Kementerian Pelajaran dan Kementerian Pengangkutan sedang menyediakan kurikulum yang sesuai untuk diajar kepada golongan sasar terbabit.
"Cadangan dilakukan supaya kurikulum tersebut diajar kepada para pelajar di tingkatan satu, dua dan empat selama 40 minit dan sekali dalam tempoh seminggu.
"Kita akan mengenal pasti guru-guru yang layak untuk dilatih bagi mengajar para pelajar terlibat," katanya selepas merasmikan Majlis Kempen Kesedaran Jalan Raya anjuran Denso dan Sekolah Menengah Kebangsaan Tinggi Kajang di sekolah tersebut semalam.

sumber:kosmo.

0 kesan tapak kaki:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Link Kamu...Nanti saya pergi melawat Blog kamu pulak okey!

 

Copyright © 2011 Reserved to silent thinker
Design with love by CikBulat